Mediji.Inovacije InfoJam – Digitalni bilteni mogu da postanu inovativno sredstvo komunikacije
„InfoJam – Digitalni bilteni (newsletters), novi formati i tehnologije u medijima“ – dvodnevni interaktivni događaj o digitalnim biltenima i inovativnim trendovima u medijskom sektoru, organizovan je u okviru projekta Mediji.Inovacije koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida) u saradnji sa Naučno-tehnološkim parkom Niš (NTP Niš) i Motorola Srbija u prostorijama NTP Niš. Učestvovalo je oko 50 medijskih stručnjaka, novinara, urednika, menadžera, programera i predstavnika medijskih i IT organizacija iz cele Srbije.
Tokom prvog dana, lideri iz sektora medija, tehnologija i biznisa u Srbiji, podelili su svoja iskustva korišćenja biltena sa učesnicima. Govornici/e su bili Slaviša Tasić, profesor ekonomije i autor njuzletera „Tržišno rešenje“, Tanja Marić iz kompanije Passendo, Ivana Kovačević iz Euronews Srbija, Marko Živković iz srpske kripto-menjačnice ECD.rs, i Vuk Brajović, predstavnik kompanije Rakuten Vajber. Ostatak dana učesnici su imali priliku da svoje ideje za digitalni bilten podele sa dizajnerima, stručnjacima i mentorima koji su im pomogli u njihovom daljem razvijanju.
Drugog dana InfoJam-a učesnici su zajedničkim snagama, uz pomoć mentora iz oblasti proizvodnje i distribucije sadržaja, prikupljanja i obrade podataka, razvoja poslovnih modela i prozvoda, razvili svoje ideje za digitalne biltene i prezentovale ih tročlanom žiriju, sastavljenom od predstavnika/ca Mediji.Inovacije, NTP Niš i Motorola Srbija. Priznanje za ideje sa najviše potencijala dobili su Vreme, Kritički, BG Bilten i Podcast.rs, uz mogućnost da apliciraju za razvojna sredstva projekta Mediji.Inovacije i dobiju podršku ukupne vrednosti od 20.000 dolara.
„U svetu u kome informativni sadržaj stiže u nekontrolisanim bujicama sa svih strana – kroz notifikacije, društvene mreže, medijske portale, aplikacije – ljudi se okreću rešenjima koja su već dugo sa nama, ali su se nedavno pokazala kao idealan lek za glavobolje izazvane neprekidnim, često neproverenim i napornim nizovima „kontenta”, istakao je direktor projekta Mediji.Inovacije Oliver Mekoj.
Podaci Rojtersovog Instituta pokazuju da 38% ljudi aktivno izbegava da čita vesti, često jer ih im je „preko glave”, ali i da se jedna od šest osoba svake nedelje informiše kroz digitalne biltene.
Od kredibilnih novinara koji su pronašli novo mesto za svoj izraz i preko specijalizovanih platformi stižu u vaš Inbox, preko građana-novinara, eksperata i aktivista do velikih medijskih kuća – svi oni su prostor i publiku za pažljivo odabran, važan, relevantan, pristojno upakovan i lepo prezentovan sadržaj pronašli u digitalnim biltenima.
Organizacijom InfoJam-a, projekat Mediji.Inovacije, u saradnji sa Naučno-tehnološkim parkom u Nišu i Motorola Srbija, nastavlja da promoviše inovacije u informacionom ekosistemu Srbije.